Skip to content

Vision

Professional versatile photographer always looking for new challenging points of view.
Based in Milan-Italy.
Available for worldwide shootings.

Nowadays, artificial intelligence allows many artists to visually represent their imaginary world and it is wonderful to observe how much visionary they can be.
I love reality, pragmatism, the old concept of handmaking objects, perfumes, music, images.
I love to plan in an impromptu mood, my instinct leads to something unique, unrepeatable. As craftsmen who use their mastery in designing and producing with their hands; painters or illustrators who use their hand gestures to create a unique and unrepeatable vision; actors who create a performance through their movements, voices and expressions representing a story; musicians who play music, rendering every single note and involving the audience with their energy.
I love photography that shows reality, whatever it is. That same reality that moves me and stimulates me to think about how I can preserve it and pass it on. I love to look at it through the lens with respect, without getting too close as it is part of a delicate precarious equilibrium.
Sometimes I can get emotional even through artificial intelligence, but it is in the observation of reality that I try understand life, grow and improve myself, I dig in knowing myself and everything that surrounds me, I make experiences and live.
I love the truth that is enclosed in every moment, which is the most precious and unique gift that exists in the world to me.
I decided to make observation as my job and attention to details is my peculiarity, I love to catch people’s emotions and frame of mind, communicating a message.
Oggi l’intelligenza artificiale permette a molti artisti di rappresentare visivamente il loro mondo immaginario ed è meraviglioso osservare quanto possano essere visionari.
Io amo la realtà, il pragmatismo, la vecchia concezione del fare, del produrre un oggetto, un profumo, una musica, un’immagine.
Amo la progettazione e anche l’improvvisazione, l’istinto che porta a fare un qualcosa di unico, irripetibile. Così gli artigiani che usano la loro maestria nel progettare, nel produrre con le mani; i pittori o gli illustratori che adoperano la loro gestualità per creare una visione unica e irripetibile; il teatro che racconta storie attraverso gli attori che rendono ogni replica unica; i musicisti che interpretano la musica, le singole note e scambiano energia con il pubblico che hanno di fronte.
Amo la fotografia che mostra la realtà, qualunque essa sia. Quella realtà che mi fa emozionare, che mi stimola a pensare a come poterla preservare e tramandare, guardarla attraverso la lente con rispetto senza avvicinarmi perché parte di un equilibrio troppo delicato.
Anche tramite l’intelligenza artificiale posso emozionarmi, ma è l’osservazione della realtà che mi aiuta a capire, a crescere e a migliorarmi, a conoscermi e a conoscere tutto ciò che mi circonda, a fare esperienza e vivere, emozionandomi ancora di più.
Amo il vero che è racchiuso in ogni istante, che è la cosa più preziosa e unica che esista al mondo.
Ho deciso di fare dell’osservazione la mia professione e della cura del dettaglio la mia peculiarità, amo fotografare le persone e rappresentare le loro emozioni e stati d’animo, trasmettere un messaggio.
Torna su

You may not copy the contents of this page